Komplex Instrukciós Program. Angol nyelvi digitális tananyag az általános iskolák 4.-8. osztályai számára
Szerzők:
4-5. osztály Kissné dr. Kovács Krisztina, Dr. Molnár Erzsébet
5-6. osztály Dorkó Dóra, Láng Viktória
6-7. osztály Pataki Jánosné, Szabóné dr. Papp Judit
7-8. osztály Magnuczné dr. Godó Ágnes, Putz Orsolya
KIP-es óravázlatok Kovácsné dr. Nagy Emese, Supák Erzsébet, Takács Gergely
Angol nyelvi lektorálás Váraljai Julia
Szakmai lektorálás Kovácsné dr. Nagy Emese
2015-ben tanszékünk oktatói is részt vettek a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar „DIGITÁLIS ÚTON-ÚTFÉLEN. Komplex iskolai innováció és digitális szemléletformálás hátrányos helyzetűek körében” című, TÁMOP-3.1.16-14-2014-0001 jelű projektjében. A projekt keretében angol nyelvi digitális tananyagot fejlesztettünk kifejezetten olyan 4-8. osztályos általános iskolás osztályok számára, ahol sok a hátrányos helyzetű tanuló, akik feltételezhetően vegyes képességűek és különböző tanulási problémákkal küzdenek.
Az általános iskolai oktatásban gyakori problémát jelentenek a nagy osztálylétszámok, emiatt a pedagógus számára komoly kihívás a különböző képességgel rendelkező tanulók differenciált oktatása, az eredményes tanuláshoz szükséges tanulói motiváció és autonómia kialakítása, valamint az egymást segítő tanulói együttműködés megvalósítása. A Miskolci Egyetem és a KIFŰ együttműködésének eredményeként létrehozott Komplex Instrukciós Program angol nyelvi digitális tananyagának célja az, hogy rugalmas, bármilyen tankönyvhöz jól társítható, az órai és az otthoni munkába egyaránt könnyen beilleszthető kiegészítő anyagot biztosítson 4.-8. osztályos általános iskolások számára. A Moodle digitális oktatási platform lehetőséget biztosít a változó világunkat tükröző motiváló tartalmak feldolgozására a digitális bennszülött „Z generáció” számára vonzó interaktív tanulási módszereken keresztül. Ugyanakkor megoldást nyújthat a különböző képességű és akár tanulási nehézségekkel küzdő tanulók egyéni foglalkoztatására, önállóságuk növelésére is. Tananyagunkban mindezeknek a céloknak a Komplex Instrukciós Program ad keretet, amelynek vezérelve a tanulói esélyegyenlőség és együttműködés megteremtése.